Mitsubishi Lancer 1.8 di-d 2014
#1
Mitsubishi Lancer 1.8 di-d 2014
Ik zit met een probleem met bovenstaande wagen,
De wagen rijdt een tijd goed en dan verliest hij een tijdje vermogen. Het gaat als volgt, bij het accelereren gaat hij soms ‘stoppen’ rond de 1900-2000 toeren. Bij sommige versnellingen gebeurt dit bij andere niet (wisselt). Dan gaat hij zeer zeer traag naar een hoger toerental of gewoon niet. (bij intrappen gaspedaal). eenmaal rond de 2100-2200 gaat hij wel sneller accelereren.
Dit is een tijdje 10-15 km en dan gaat het weer weg.
Ander opmerkelijk ding, als de auto stilstaat dan heeft hij ongeveer 600 toeren, maar bij het intrappen van de koppeling dan gaat hij naar de 900. Af en toe ‘valt’ het toerental ook met koppeling ingedrukt. Maar Als het bovenstaand acceleratieprobleem ‘actief’ is dan blijft hij altijd bij 900.
Ik dacht misschien aan een sensor (misschien lichtmassa sensor) of de egr/dpf die gereinigd moet worden.
De wagen rijdt een tijd goed en dan verliest hij een tijdje vermogen. Het gaat als volgt, bij het accelereren gaat hij soms ‘stoppen’ rond de 1900-2000 toeren. Bij sommige versnellingen gebeurt dit bij andere niet (wisselt). Dan gaat hij zeer zeer traag naar een hoger toerental of gewoon niet. (bij intrappen gaspedaal). eenmaal rond de 2100-2200 gaat hij wel sneller accelereren.
Dit is een tijdje 10-15 km en dan gaat het weer weg.
Ander opmerkelijk ding, als de auto stilstaat dan heeft hij ongeveer 600 toeren, maar bij het intrappen van de koppeling dan gaat hij naar de 900. Af en toe ‘valt’ het toerental ook met koppeling ingedrukt. Maar Als het bovenstaand acceleratieprobleem ‘actief’ is dan blijft hij altijd bij 900.
Ik dacht misschien aan een sensor (misschien lichtmassa sensor) of de egr/dpf die gereinigd moet worden.
Thread
Thread Starter
Forum
Replies
Last Post